De eerstelijnsactoren nemen kennis van:
- het afsluiten van de trajectbemiddeling: Brief eerstelijn - afsluiting traject
- de reden van de afsluiting
- de essentie van het opgestelde Houvastplan dat de cliënt samen met de bemiddelaar uitwerkte tijdens de vorige fase en in deze fase finaliseerden.
Indien de cliënt aan het werk is en er een houvastplan opgesteld werd, wordt de essentie van dit plan ook overgemaakt aan de eerstelijnshulpverlener. Het is daarbij belangrijk dat de hulpverlener op de hoogte is van de rol die cliënt aan de hulpverlener heeft toegedicht.
Taakfiche
In deze fase streven we ernaar om de begeleiding van de klant op een zo correct mogelijke manier af te sluiten. Aangezien ieder traject op maat is, verschilt de duur van een traject van persoon tot persoon. Afronden kan om verschillende redenen gebeuren, nl. de cliënt is aan het werk, de medische aandoening van de cliënt maakt verdere stappen naar werk niet mogelijk of een verdere begeleiding biedt geen meerwaarde meer.